byl vyvinut spolu s PERTS a staví na výzkumu prof. Carol Dweck. Tyto aktivity byly vytvořeny, aby pomohly růstově nastavit mysl žáků a studentů. Absolventi kurzu se cítí sebevědomější, více si věří ve studiu a jejich učitelé zaznamenali změny k lepšímu.
Aktivity jsou přizpůsobené věku a zábavné. Nabízí možnost prozkoumat vědecké poznatky za sloganem “Můžeš se naučit cokoli”.
Základní škola – 5 lekcí
- 1: Mozek a učení – Mozek je tvárný a při učení se mění
- 2: Růstové nastavení mysli – Jaký je rozdíl mezi fixním a růstovým nastavením mysli?
- 3: Práce s chybou a překonávání frustrace –Jak se přestat bát chyb při učení a vnímat je jako příležitost.
- 4: Jak si stanovit cíle – Co je to SMART cíl?
- 5: Závěrečná aktivita – Ohlédnutí a rekapitulace naučeného (závěrečná lekce má jen 2 části).
Každá z lekcí je rozdělena na 3 aktivity (po 15 minutách) a dohromady tak zabere přibližně 45 minut.
Střední škola – 8 lekcí
- 1: Pravda o našem mozku – Mozek je tvárný a při učení se mění
- 2: Růstové nastavení mysli Jaký je rozdíl mezi fixním a růstovým nastavením mysli?
- 3: Chyba jako příležitost – Jak se přestat bát chyb při studiu a vnímat je jako příležitost.
- 4: Pokračuj a nepolevuj v růstu – Strategie při studiu a jak překonat frustraci.
- 5: Vylaď si cíle – Lekce o nastavování cílů
- 6: Jsem cool, protože jsem jedinečný/á – O hledání „svého“ místa při studiu i ve společnosti
- 7: Šťastná náhoda – Život je plný příležitostí, ze kterých bychom se měli těšit a užívat si je jako součást procesu učení
- 8: Cesta vpřed – Závěrečná reflexe, sdílení získaných poznatků se spolužáky (závěrečná lekce má jen 2 části)
Lekce pro SŠ jsou děleny do 3 částí (po 15-20 minutách).
Jak kurz vidí studenti?
Začněte diskutovat na forum.khanovaskola.cz